Babavárás #16 – A védőnők gyöngye…



Ha az elejétől kezdve olvassátok ezeket a bejegyzéseket, tudjátok, hogy nem vagyok oda a terhesgondozási rendszerért, kiváltképp a védőnők bevonásáért. Persze, alapvetően hasznos lenne, de őszintén szólva nekem eddig csak és kizárólag plusz macerát jelent, ráadásul tök fölöslegesnek találom. Semmi infót nem oszt meg egyik sem (eddig 2-vel találkoztam, mire látjátok, már valószínűleg a harmadiknál tartok, költözés miatt). De tényleg semmit. Igyak sokat és egyek zöldséget-gyümölcsöt. Ennyit magamtól is kitaláltam. Súlyt mér és vérnyomást. Mindkettőt meg tudom oldani itthon. Kiskönyvet töltöget a leletek alapján. Szintén képes lennék rá. Oké, vizeletben lévő fehérje mérő papírcsíkom nincs. Erre az egyre jó, de ehhez nem kellene fél órát ücsörögni a váróban, aztán ugyanannyit nála is.  Nem mondom, hogy haszontalan a szakma maga, mert ha megszületik a baba, biztos tud majd segíteni, ha másban nem is, legalább annyiban, hogy ad valami papírt a státuszok és az oltások nagyjábóli dátumaival. De szerintem a terhesgondozásban nem sok haszna van.


Kép INNEN



Az eddigi bejegyzések:






Alapból hülyén van megoldva itt Vácon a rendszer. A nőgyógyász nem ad beutalót, csak mondja, hogy mi kell. A védőnő ez alapján ad beutalót, amit nem tud lepecsételni. Szóval mehet az ember a háziorvoshoz is pecsétért, aztán SZTK. Az eredmény a háziorvosnál landol az SZTK-ból, aki nem mond rá semmit, csak a védőnő. Ő se sokat. Tehát akinek lehet adni a véleményére és a tanácsaira (szülész-nőgyógyász), azt látom a legkevesebbet, amúgy meg vagy a védőnőnél ücsörgök, mintha nem lenne jobb dolgom, vagy a háziorvosi váróban, azért hogy ne mondjon semmit, csak a kezembe nyomjon egy nyamvadt papírt. Nem tudom, máshol hogy működik ez az egész, de itt katasztrófa. Bele se merek gondolni, hogy az, aki dolgozik, hogy oldja meg ezt az össze-vissza rohangálást.


Akihez tartozom (még) védőnő folyton beteg, eddig 3 alkalomból 2-nél helyettesítés volt. Már ez is fura nekem, hiszen alapvetően a kismamák könnyebben elkapnak mindent, szóval aki ennyire beteges, az szerintem nem kellene, hogy ilyen munkakörben dolgozzon. Vajon pár napos, frissen hazaért csecsemőt is betegen látogat? Az azért elég gáz. Ő egyébként személyesen szimpi volt, de utólag belegondolva, 1-2 friss infó tudatában nem túl kedves. A helyettese szerintem nagyon unja már a baba-témát, mert mindenről próbált beszélgetni, csak a terhességről nem. Jobban érdekelte a költözés meg hogy melyik oviban dolgoztam, mint hogy van-e tünetem vagy érzem-e már a babát. 16 hetesen már sokan érzik, én is, de rá se kérdezett, pedig elvileg fel kellene jegyeznie. (Ez 3 hete volt, azóta már a félidőhöz közelítünk. :) )


A kedvencem a vérnyomás mérés, és emiatt esett nagyot a szememben az, akihez papíron tartozom. Mert hiába mondtam, hogy félek a gépitől, mert bepánikolok tőle, hogy szorít és nem tudja leállítani (oké, butaság, de nem tehetek róla), nem érdekelte. Direkt megkérdeztem, hogy nincs-e véletlenül a fiókban elfekvőben egy pumpás, mert arra nem izgulok rá annyira, tudok közben is szólni, ha sok, stb. „Nem, nincs.” Fel se tűnt volna, hogy nem mond igazat, ha nem kérdezek rá a helyettesénél is, hátha alapon. Merthogy egyébként volt pumpás, csak azt a gyerekekhez használják és ha felnőtthöz kell, akkor valamit ki kell rajta cserélni. Ergo van rá lehetőség, csak lusta volt valamit letekerni és a helyére valami mást vissza. Mindezt úgy, hogy a pulzusom az egekben, szédültem, láthatóan borultam rá a férjemre és éreztem, hogy ha még 10 mp-ig feszít, akkor lefordulok a székről. Ismétlem, tudom, hogy nem nagy dolog egy vérnyomás-mérés, de ha az ember retteg valamitől, akkor retteg és ezzel nem lehet mit kezdeni. Nyilván engedem, nem utasítom vissza, mert lehet belőle gond, ha nincs számon tartva, de ha van lehetőség a kevésbé kínzó verzióra, akkor igenis elvárom, hogy adja meg azt nekem és ne paráztasson rá feleslegesen valamire, amit át se kéne élnem, ha van benne egy minimális emberség.


Tudom, hogy sokan szeretik és hasznosnak tartják az ő működésüket és jelenlétüket, és még egyszer leírom, amit az elején is, hogy majd ha már a gyerkőcöt kell vizsgálgatni, én is úgy gondolom, hogy nem árt, ha egy külső szemlélő is figyel, mi úgyis el leszünk olvadva tőle. De a terhesgondozásban betöltött szerepüket én elég erőteljesen megkérdőjelezem és ha nem lenne ennyire macerás most a lakás-kérdés, akkor biztosan lemondanám az egészet. (Azért függ össze, mert ha lemondom, akkor kijöhet a gyámügy, és mivel jelenleg nincs hova, mert nem ott lakunk, ahova majd a baba jön, hülye helyzet lenne.)


folyt. köv.

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)