Babavárás #29 – A kelengyelista



Legutóbb a babaszoba berendezéséről, a bútorokról, a falról és a szőnyegről írtam. Most inkább az apróságokra térnék ki, folytatva kicsit az előző bejegyzés praktikusabb vonalát. Alapul a Pocakosnaplóm listáját veszem, de ez nagyjából hasonló mindenhol, max egy-két bababolt listáján vannak reklámszagú drága marhaságok is feltüntetve, illetve a biomamik listái is eltérőek (pl mosható pelenka).






A babának ruhanemű:
6-7 body: szerintem ez kevés. Ha bukós, izzadós, és még a megfelelően passzoló pelust sem sikerült megtalálni, akkor simán kellhet napi 4 darab is, téli babánál ez mindennapi mosással is kevés, mert nem szárad meg másnapra. Mi 10-12 darabot vettünk, ha nagyon gáz lesz a helyzet, így is mindennap kell majd mosnom.
4-5 rugdalózó: ha van más felsőruházat, legalább pár nadrág, akkor elég. Szintén lehetnek balesetek, kell a váltás. Mi 4-5 rugit vettünk, emellett van néhány nadrág, pár póló és 2 pulcsi is.
2-3 cérna sapka: vettünk kettőt, de mivel téli baba lesz, inkább a vastag sapit fogjuk használni. Ebből egyet vettünk, mert az overálja is kapucnis, az alá pedig szerintem elég a cérnasapi.
5-6 pár zokni: ennyit vettünk, de szerintem ez is fölösleges, mert a legtöbb rugi és nadrág is lábfejes, dupla réteg meg nem kell. Illetve a zokni nem is koszolódik úgy, simán rámehet ugyanaz több alkalommal is.
2 fürdőlepedő: egyetértek. Mosás miatt gondolkozom még egy darab beszerzésén, ezt úgyis évekig használja majd, de kettő is bőven jó. Mi olyat választottunk, aminek a sarka ráhúzható a baba fejére, így ha a haját is megmossuk, akkor sem kell megfagynia, amíg a testét töröljük.
2-3 kocsikabát: nyári babáknak felesleges, ezt nem is értem, miért így van írva, évszak nélkül. 2 overálunk lesz, ebből még csak egy van nálunk (a másikat anyukámtól kapjuk).
1-2 hálózsák: kettő van, mert ágyneműt nem fogunk használni, és szintén történhetnek balesetek, amikor hirtelen kell másik.
téli babáknak vastag sapi, babazsák, overál, harisnya: a többit írtam feljebb, harisnyából 2 vastagat és egy vékonyat vettünk.
nyári babáknak napozó: ez nálunk nem játszik, de egy nagy méretű napozót már vettünk neki nyárra.


A mennyiségeket itt egy méretre értelmeztem, mi előre megvettük a 62-es, 68-as és 74-es ruhák zömét is, évszaktól függően válogatva. Nagyon pici méretet nem vettünk sokat, a fenti mennyiségek 56-os és 62-es ruhákból állnak össze. Inkább lógjon rajta, mint hogy egyszer se tudja felvenni. 😊


Babaápolás:
20-30 textil pelenka: ez a babától is függ, mi egyelőre 20-at vettünk, de ha nagyon bukós lesz, lehet, hogy veszünk még 10-et. Emellett vettünk 3 tetra pelust is, ez gyakorlatilag ugyanaz, csak picit vastagabb és nagyobb. Babakocsiba a feje alá szerintem jobb lesz ez.
2-3 csomag törlőkendő: a legtöbb kozmetikumot úgy vásároljuk meg, hogy az INCI áttanulmányozása után is szimpi márkákból veszünk egyet-egyet, hogy lássuk, mi válik be. Nem lenne értelme betárazni valamiből, ami irritálja a bőrét, szóval pelenkából, popsitörlőből, popsikrémből és fürdetőből is 3-4-5 félét veszünk/vettünk. Popsitörlőből eddig 3 féle van, még 2-t tervezünk, ez úgyis gyorsan fogy.
1-2 csomag pelenka: a fentiek miatt kis csomagokat vettünk sok félét. Van kétféle Pampers, DM és Rossmann saját márkásból is 1-1, és még tervezünk egy Libero-t is venni. 20-30 darab közötti mennyiségek, mindegyik elfogy pár nap alatt, így pár hét alatt kitapasztaljuk, mi válik be nekünk és Lizának.
fürdető: eddig 2 féle van, még eggyel szemezek. A gyógyszertárit nem tervezem kiváltani az alkoholtartalma miatt.
popsikrém: alapvetően Sudi a legszimpibb, de még 2 félét veszünk kis méretben, ne akkor kelljen össze-vissza rohangálni másikért, ha esetleg irritálja a baba bőrét. A gyógyszertárit kerülöm.
hintőpor: szerintem felesleges, elég a krém.
fültisztító pálcika: elvileg tilos használni, ennek még utánajárok. Egy csomaggal mindenképp veszünk a köldökcsonk alkoholozása miatt, de fülébe nem hiszem, hogy be fogom dugdosni.
alkohol: a köldökcsonk miatt kell.
steril vatta: ezt őszintén szólva nem tudom, mi miatt kellene. Ha a köldöke miatt, akkor én azt fültisztítóval tervezem kenegetni, más miatt szerintem nem szükséges.
hőmérő: lesz a szobában.
bébi olló, hajkefe: körömvágásra nekem a csipesz szimpibb és kevesebb baleset-lehetőséget is látok benne. Hajkefét és fésűt vettünk, mert anno én is 10 centis hajjal születtem, így bízom benne, hogy nála is hasznát vesszük majd.
kiskád: a legegyszerűbb, legolcsóbb verzió is jó, állvánnyal együtt vásároltuk.
orrszívó: szerintem amíg nem beteg a baba, felesleges, mindenhol kapható, így gyorsan beszerezhető bármikor.
lázmérő: sima hónaljasat vettünk. Inkább lefogom 2 percig a gyereket, mint hogy a popsijába dugdossak bármit is.
csecsemőmérleg: picit félek, hogy bekebelez majd és megőrjítem majd saját magam is vele, de vettünk egyet. Később leszerelhető a baba-rész és normál mérlegként is alkalmazható, így praktikusabb.
bébiőr: egy szintes a házunk, Liza szobája pedig a nappali-konyha kombóba nyílik, ahol a nap nagy részét töltöm. Hallani fogom, ha ébredezik, nem érzem szükségét.
légzésfigyelő: ha egy szobában lennénk, szerintem nem vettünk volna, de mivel a elejétől külön szobában fog pihenni a kislány, nekem fontos volt, hogy legyen. Remélem, nem kell megismernem a hangját sosem.


Szopizás, etetés, itatás:
5 előke: az elején szerintem felesleges, textilpelussal megoldjuk a tejes baleseteket. Hozzátápi idejére pedig borzasztó kevés az 5, szerintem 15-20 db-ot fogunk majd beszerezni, amikor szükséges lesz.
lefejt tejhez edény, zacskó: nekem a műanyag edénykék a legszimpatikusabbak, ebből tervezek párat beszerezni.
sterilizátor/sterilizáló folyadék: mivel szoptatni tervezek, csak egy-két cumi és rágóka kerül majd bele, így bőven elég a folyadék.


Babaszoba (bútorok nélkül):
matrac: kókuszt vettünk a szellőzés miatt.
2 lepedő: balesetek miatt szerintem 3 lesz. Ezt is évekig használja majd, mint a törölközőt, nem érzem soknak. 2-t már vettünk egyébként, csak egy pót kell még.
rácsvédő: szerintem felesleges. Úgy választottunk ágyat, hogy a feje ne férjen át két rúd között, a keze-lába viszont nem tud beszorulni. Én sem tudok olyan helyen aludni, ahol faltól-falig vagyok, nem fogom szívatni a babát a nulla kilátással.
baldachin: minek?
takaró: 3 pokrócot vettünk, ebből 1 megy majd a babakocsiba, a másik kettő bentre. Alapvetően hálózsákban fog aludni Liza, de ha hidegebb lesz, akkor lesz kéznél.
ágyneműhuzat: felesleges, majd ha nagyobb lesz.
pelenkázólap: kettőt vettünk, hogy tudjuk cserélni.
szoptatós párna: nem akartam, de végül vettem, mert alacsonyabb a hintaszékem karfája, mint gondoltam. Ez a babának szerintem felesleges, csak az én kényelmemet szolgálja.
játszószőnyeg: egy cuki baglyos darabot vettünk, a játékíven cserélhető játékokkal. Csörög, zörög, de nem zenél, így van inger bőven, de nem túl sok.
párásító: tervezünk venni, de csak a fűtésszezon miatt, nyárra nem vennénk.
pelenkakuka: nem kifejezett pelenkakukát veszünk, csak egy jól záródó tetejű mezei kukát. 😊


Utazás:
hordozó: 3 az egyben babakocsit vettünk, ehhez járt hordozó, amit a kocsi vázára is fel tudunk helyezni, illetve autósülésként is funkcionál, beköthető a kocsiba.
babakocsi: mózes és sport közt állítható, a másik betét a hordozó is egyben. Jó nagy kerekűt választottunk a földutak miatt.
sétához takaró: fent már említettem, egyet vettünk kintre.
esővédő, szúnyogháló: mindkettőt vettünk, de a szúnyoghálót csak a közeli Duna miatt. Normális esetben szerintem nincs rá szükség, mi is csak akkor fogjuk használni, ha vízpartra megyünk.
pelenkázó táska: járt a babakocsihoz, és volt egy magazin mellékleteként is, így kettő van. Mindkettő strapabíró, szép és bőven van hely bennük, szerintem nagyon fogom szeretni mindkettőt.
napernyő: egyelőre nem kell, nyáron majd meglátjuk.
autóba árnyékoló: tervezünk venni, a legjobb a redőny szerű, állítható lenne, így alapvetően nem sötétítene, csak a zavaró napsugarak megjelenésekor húznánk le.
hőtárolós doboz vagy táska: anyatejes babának szerintem felesleges, a mellem majd megteszi ezt a szolgálatot. 😊


A mamának:
tejelválasztást serkentő tea: sajnos minden teától borzasztóan ég a gyomrom, így ez nálam kilőve. A megfelelő táplálkozással és bő folyadékfogyasztással igyekszem majd kompenzálni.
mellszívó: kézit veszünk, Aventet.
szoptatós melltartó: 4 db-ot vettem.
szoptatós pizsama/hálóing: egy pizsi, 2 hálóing van a szekrényben.
hasleszorító: feleslegesnek érzem. Az izmok és a bőr idővel vissza fog húzódni, ha mégsem, azt a hasizom problémája okozza, azon nem segít a szorongatás sem.
betét: 2 csomag inkontinenciát vettem, utána remélem, elég lesz a sima éjszakai is.
melltartó betét: egyelőre egy dobozzal vettem, ebből még fog kelleni.


Azt gondolom, sikerült a talajon maradni és nem elszállni, de mégsem maradt ki a listából semmi lényeges. Természetesen ha itt lesz Liza, akkor a gyakorlatban lehet, hogy változni fog 1-2 dologgal kapcsolatban a véleményem, de egyelőre én ezeket éreztem fontosnak.



folyt. köv.

Örökkékékazég

3 megjegyzés:

  1. Huh, így leírva ez egy kisebb vagyonnak hangzik...kíváncsi lennék, hogy nagyságrendileg mennyi így egy baba érkezése...és a felsorolásban még nincs is benne a ruhatárfrissítés az anyának, mert ugye ki tudja, hogy hogy alakulnak a méretek. Esküszöm, a kismamák az új példaképeim, hogy ezt így bevállalják:). Kitartást és örömteli időszakot nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát és akkor még nem említettük a rengeteg vizsgálatot és vizitdíjat, ha magándokihoz jársz... most mesélte barátnőm, hogy 14 ezer egy alkalom és havonta megy a doktorhoz. ennek 10-szerese a szülés, és akkor a szülésznőről nem beszéltünk. csak ámulok és bámulok :O

      Törlés
    2. Attól függ, hogy ki, miből, milyet és honnan vesz, mik a jövőbeli tervek, stb. Gondolkoztam egyébként az anyagi részről is írni, aztán végül azért nem tettem meg (egyelőre legalábbis), mert mindenkinek más a prioritás. Mi sok gyermeket szeretnénk és bízunk benne, hogy a többiek könnyebben össze fognak jönni, szóval mindenből újat, és bár a megfizethető árkategóráiában maradva, de minőségit kerestünk. Nem azért, mert jaj, nehogy bármi is használt legyen, hanem hogy ne kelljen minden gyereknél újat venni mindenből. Persze a babakocsi kereke biztos nem úgy fog forogni, ha már a 4-5. gyerkőcöt tolom benne, de az ágy meg az alig pár hónapig nyúzott pihiszék csak túlél majd pár évet. :) Szerintem ha valaki nagyon egy gyerekben gondolkozik és nem viszolyog a használt cuccoktól, akkor a szobát és a ruhákat is ki lehet gazdálkodni annak az összegnek a tizedéből kb, mint amit mi elköltöttünk eddig a kisasszonyra. :)

      A ruhakérdés is érdekes téma, én pl eddig 3 kilót híztam összesen (33. hétben vagyok), már a baba is 2 kg felett van, plusz még ha hozzávesszük a magzatvizet, meg a méhlepényt, akkor konkrétan fogytam. Szóval szülés után jók lesznek az eddigi ruháim. Kismamaruha persze kellett, viszonylag hamar, mert nagyon gyorsan elkezdett nőni a hasam, de nem vittem túlzásba a vásárlást. Van 3 hosszú és 2 rövidgatyám, 8 pólóm, 2 pulcsim meg egy kabátom. Melltartó amúgy is kell mindig, azt nem sorolom ide. Bugyik, zoknik jók, amik eddig voltak. :) Szintén mivel tervezek még terhes lenni, újat vettem mindenből, de pl a farmeren simán lehet spórolni és használtan venni, ha valaki egy babát szeretne.

      Dokihoz mi is havonta járunk, de nem fizetünk annyit, mint a barátnőd, a szülésért pedig semennyit nem tervezünk adni senkinek - ha minden jól megy, úgyis csak kettőnkön múlik a dolog. :)

      Törlés

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)