Hajszínváltás 02 - a tájékozódás



Múlt héten írtam a vörössé válásom folyamatának legelejéről, amikor is 10 éve szőke hajúként arra az elhatározásra jutottam, hogy én bizony vörös szeretnék lenni záros határidőn belül. Ha még nem olvastátok, nézzétek meg ITT, hogyan jött az ötlet, hogyan lett abból vágyakozás, majd hogyan született meg a végső döntés, amikor már teljesen biztos voltam magamban és a leendő hajszínemben, csak abban nem, hogy hogyan fog ez elkészülni, és abban, hogy mikor.




Miután a belső elhatározás megszületett, elkezdtem olvasni. Nem egy fórum egy kérdését, hanem rengeteget. Minden egyes hozzászólást végigolvastam a fellelhető összes szőkéből vöröset jellegű kérdésnél, és próbáltam magamba szívni az információt. Fodrász nálam mondhatni szóba se jöhet, mert nagyon nem vagyok velük kibékülve. Persze vannak ügyesek és nyilván ha nagy baj lenne az itthoni vágások és festések közben, akkor elmennék egyhez, de őszintén szólva utálom. Nem szeretem, hogy ki vagyok szolgáltatva egy vad idegen embernek, hogy mindig többet vág, mint amennyit megbeszélünk, hogy már-már agresszíven nyomja bele a fejem a hajmosó tálba, akkor is, ha mondom neki, h 1. abban a pózban abszolút nem kapok levegőt, 2. vágja a nyakam az a vacak, 3. benne van a fele sampon a szememben, 4. nem feltétlenül tesz jót a klausztrofóbiámnak, ha leszorít és azt érzem, hogy nem tudok elmozdulni sehogy sem. Lehet, hogy én vagyok túl hisztis, az is lehet, h csak az a 2 fodrász volt ennyire tragikus, akiknél én megfordultam anno, de amíg le tudom vágni magamnak elviselhető formára és képes vagyok befesteni házilag, addig biztos, hogy nem fogok újra fodrászhoz menni.

A kis dühöngő kitérőről visszatérve: rengeteget olvastam a szőke haj vörösre festéséről. :D Sokan írták, hogy hamar ledobta a színt a hajuk, és olyat is olvastam, akinek teljesen más színű lett a lobonca, mint amit a dobozon látott. Mivel általában probléma volt (és persze logikusoan belegondolva is így van), hogy világosabb lett a hajszín, mint a dobozon lévő, ezért nem a nekem tetsző színű festéket választottam, hanem az eggyel sötétebbet. Ez is réz, de nem az a világos, narancsos árnyalat, amilyenre vágytam, hanem kicsit intenzívebb, pirosasabb.

Természetesen olvasás nélkül is tudtam, hogy bizony nem fogok jót tenni ezzel a folyamattal a hajamnak, így rendesen be is vásároltam mindenféle hajápoló készítményekből. Vettem egy természetes alapanyagokból készült hajolajat, többféle pakolást és elkezdtem már a festés előtt felkészíteni a hajam a megterhelésre. A sok olajtól szép egészséges fürtöket kaptam, a hajvégeket kifejezetten hidratálttá és töredezettség-mentessé tettem.

   
Közben természetesen még midig nézegettem sok-sok képet vörös hajú nőkről, illetve eljátszadoztam néhány saját fotóm szerkesztésével is. Sok szuper frizurapróbálgatós program van a neten, 1-2-vel kifejezetten természetes hatást lehet elérni. Nekem a http://www.taaz.com/ oldal vált be a legjobbam, itt tudtam a saját hajamat is színezni, illetve híres nők parókájába is belebújtam. Ez egyrészt tök jó móka, másrészt hasznos, mert látjuk magunkat az új színnel, és még mindig letehetünk a váltásról, ha nem tetszik, amit látunk. Persze ezekkel a programokkal sosem lesz olyan a végeredmény, mintha a saját hajunkat látjuk élőben, de mindenképp hasznos szerintem, ha látjuk magunkat a hajfestés előtt is a kívánt, vagy legalábbis egy ahhoz hasonló színnel.




A sok olvasgatás és próbálkozás után egészen határozottan sétáltam be egy drogériába és meg is vásároltam 3 dobozzal a választott színű festéket (Palette ICC K16)…

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)