Hogyan szerezzünk év végére némi költőpénzt?



Múlt héten Facebookon láttam egy szuper spórolási praktikát. A lényege az volt, hogy egy befőttes üvegbe gyűjtsünk pénzt a következőképpen: első héten 50 ft-ot dobjunk bele, második héten 100-at, a következőn 150-et, és így tovább. Ezzel a módszerrel év végére kb 70.000. ft-unk jöhet össze. Nagyon tetszett ez a befőttes üveges megoldás, meg a heti rendszeresség is, a növekvő összeg azonban nem. Szerintem elég rosszul jön ki, hogy éppen decemberben, amikor egyébként is rengeteg plusz kiadás van (ajándékok, karácsonyi vásárok, utazás a rokonokhoz, stb.) kellene a legtöbbet, kb 10.000 ft-ot befizetni. Gondolkoztam, hogyan lehetne megoldani, hogy egy normális összeg összegyűljön a végére, mégse menjünk csődbe az utolsó hónapban. Mindenképp fix összegre gondoltam, és kitűztem magam elé a nagyjából 50.000 ft-os célt. Annál kézenfekvőbb megoldás, mint hogy az 53 héten 1-1 ezrest teszünk be az üvegbe, nincsen, így már csak a kivitelezés hiányzott.



Fogtam egy üveget, lemértem a bordázott részei közötti sima felület magasságát, ami egy hagyományos uborkás, céklás üvegnél pontosan 6 cm. Fogtam egy fénymásolópapírt és legnagyobb döbbenetemre mikor azt próbaképp körbetekertem az üvegen, a hosszabbik oldalával éppen körbeérte az üvegemet. Szóval levágtam egy 6 centis csíkot a papírból és elkezdtem táblázatot készíteni. Mivel 53 hét van és 11 sor kényelmesen elfér a 6 centis csíkon, 5 db 5,5 cm-es oszlopra osztottam a címkémet. Ezeket az oszlopokat 3 részre osztottam a következőképpen:

1. hét               aláírás              1000 ft
2. hét               aláírás              2000 ft
53. hét             aláírás              53.000 ft

Így néz ki a tetőn a vágás.
És ilyen cukin sorakoznak az ezresek,
ha belelesünk az üvegbe! :)
A tető elkészítése elég sok fejtörést okozott, mivel mindenképpen nehezen szétszedhető megoldást szerettem volna, hogy kisebb legyen a kísértés a belenyúlásra. A befőttes üveg tetejét nem tudtam átlyukasztani (pedig próbálkoztam kenyérvágókéssel, vastag, elvileg csontot is átvágó késsel, éles ollóval, zsákvarró tűvel...). Műanyag tetőre is gondoltam, az átlyukasztható lett volna, de nem találtam akkorát, amekkora kellett volna. Végül a karton és a fénymásolópapír kettősét választottam, rengeteg celluxszal fixálva. A kartonból kivágtam egy pont akkora kört, amekkora az üveg szája és hobbiragasztóval ráragasztottam. A vékonyabb lapra egy kb 1 centivel nagyobb átmérőjű kört rajzoltam, kivágtam és az egy centiket bevagdostam a szélén, nagyjából ujjnyi vastagságnyi közönként. Ráragasztottam a kartonra, majd minden második fülecskét lehajtottam és celluxszal rögzítettem. Mikor körbeértem, jöhetett a többi fül. Azért jó ez a technika, mert így szép, sima lett a felület, nem gyűrődött úgy a papír, mintha egyben ragasztottam volna le. Mikor az utolsó fülecske is a helyére került, rengetegszer körbetekertem a ragasztószalaggal, és a tetején is átmentem párszor. Olyasmi hatása lett, mintha laminálva lenne, egyelőre legalábbis tartósnak tűnik. Hosszúkás vágást ejtettem rajta, olyan vastagot, amin a legvastagabb fémpénz (100-as) is átfér, és olyan hosszút, amin egy 4-be hajtogatott papírpénz is átmegy.

A beosztást úgy készítettem el, hogy egyszer a férjem, egyszer én fizetek, így az 5 hetes hónapokban is max. 3000 ft-ot veszít az, aki épp többet dob be. Hogy mire fogjuk költeni, még nem tudjuk pontosan, de biztosan lesz helye a pénznek. :)



Az a jó ebben a praktikában, hogy könnyen és viszonylag kevés nélkülözéssel lehet relatív sok pénzt „szerezni”. Az sem baj, ha kevesebbet tesztek bele, mert ha mondjuk heti 100 ft-ot tudtok csak félretenni, az is 5000 ft lesz év végére és az is sok mindenre elég lehet. Ha meg mondjuk 2000 ft is belemegy egy hónapban, abból már egy belföldi 1 hetes nyaralás is lazán kijön 2 főre. :) Ha tetszett az ötlet, most még nem késő elkészíteni, mert ezt a 2 már eltelt hetet simán lehet még pótolni! 

Nagyon kíváncsi vagyok, kibírjuk-e anélkül, hogy belenyúlnánk és végig tudjuk-e csinálni. Ha sikerül, mindenképp írok majd róla jövő év elején, hogy hogyan ment és mire költöttük végül a pénzt.

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)