A 10 legjobb regény (szerintem)



A gyerekszáj mellett (ahová minden szerdán érkezik új bejegyzés), úgy gondoltam, lesz még egy állandó rendszerességgel frissülő része a blognak, amiben listákat fogtok tőlem látni. Olyan listákat, amik 10 pontból állnak és mindig valamilyen leg-eket mutatnak be. Lehetnek ezek legjobb, legrosszabb, legszebb, legszexibb, leghasznosabb, legfinomabb, legfontosabb és estig sorolhatnám, hogy milyen dolgok. :) A lényeg, hogy vasárnaponként fognak megjelenni és mindig 10 leg-et választok ki bennük egy adott kategóriában. Felírtam már ötleteket, hogy milyen kritériumok szerint válogassak, hát 3 oldalt beterítettek csak a témák nevei. Ha ezeket mindet elkészítem, akkor 2 évre előre el vagyok látva ötlettel. :)

Na de elég a magyarázásból, lássuk is az első 10-es listát.



A 10 legjobb regény (szerintem):

  • Daphne Du Maurier: A Manderley-ház asszonya
  • Jane Austen: A mansfieldi kastély
  • Jane Austen: Büszkeség és balítélet
  • Joy Fielding: Menekülj, Jane!
  • Lev Tolsztoj: Anna Karenina
  • Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk
  • N. H. Kleinbaum: Holt Költők Társasága
  • Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai
  • Robert Merle: Majomábécé 
  • Szabó Magda: Abigél

 


Daphne Du Maurier: A Manderley ház asszonya
15-16 éves korom környékén akadtam rá anyukám könyvei közt. Nem emlékezett pontosan a sztorira, de arra igen, hogy jó kis könyv, így odaadta, hogy olvassam el. Én pedig vissza sem adtam többet. :) A történet egyszerűen indul: a gazdag özvegy férfi és a fiatal, esetlen társalkodónő megismerkedik, egymásba szeret és néhány hét után összeházasodnak. Aztán mikor vége a nászútnak, hazatérnek a férfi házába. Az épület hatalmas, de bizonyos részeibe nem engedik be a lányt. A személyzet sok tagból áll, akik kétkedve nézik őt, nem értik, mit láthatott Max egy ilyen egyszerű kis polgárlányban. A férfi is megváltozik, ahogy hazaérnek, hirtelen befordul, alig foglalkozik vele, ex feleségével kapcsolatban pedig titkolózik. A házvezetőnő, Mrs Danvers még mindig az előző úrnő szokásainak és igényeinek megfelelően látja el munkáját, olyan, mintha meg sem halt volna és a mai napig köztük élne a rejtélyes módon eltűnt Rebecca…


Jane Austen: A mansfieldi kastély
Jane Austen nevével a Büszkeség és balítélet kapcsán ismerkedtem meg, azonban érdekes módon nem az volt az első regény, amit olvastam tőle. Hozzáteszem, legalább 6 történetet olvastam már tőle és mindegyiket imádtam. Ez a nekem való kor: szép kosztümök, kulturált társalgás, gyönyörű frizurák, mély érzések! :) A kedvencem az írónőtől egyértelműen Fanny és Edmund története. Tipikus korabeli romantikus sztori, leírni bonyolult lenne, olvasni viszont remek. Fordulatos, érzelmes, csodaszép szerelmi történet. Rózsaszín, habos-babos történetre vágyóknak és kosztümös film és regény kedvelőknek kötelező!

 
Jane Austen: Büszkeség és balítélet
Elizabeth Benett és Mr Darcy történetét azt hiszem felesleges leírni, szerintem nincs olyan ember, aki ne ismerné ezt a műremeket. Akik csak a filmet látták, olvassák el a könyvet is, egészen új szemszögből láthatnak néhány momentumot.

 
Joy Fielding: Menekülj Jane
Ezt is anyukám könyvei közt találtam. Na ez nem egy rózsaszín felhőkön csücsülő Jane Austen kategória… Az egész helyzet ijesztő, már a 3. mondatnál elkezd járni az agyam, és iszonyú rossz belegondolni, hogy gyakorlatilag bármikor megtörténhet ilyen. Az alapszituáció az, hogy a címszereplő (Jane) egy nap sétál az utcán, megáll egy pillanatra és rájön, hogy fogalma sincs, hogy ő kicsoda, hogy néz ki, hány éves, hol lakik, van-e családja, vagy bármije. A kabátján vérfolt éktelenkedik, a zsebében talál egy rakás pénzt. És elindul, hogy megtudja, kicsoda ő, mi történt vele és miért nem emlékszik semmire… Letehetetlen!

 
Lev Tolsztoj: Anna Karenina
A gimis évek legcsodálatosabb kötelező olvasmánya. Mit kezd egy férjezett, házasságában boldogtalan nő azzal, ha megismerkedik egy férfivel, aki felcsillantja előtte a reményt a szerelemre és a boldogságra? Sok száz oldalnyi szenvedés, szenvedély, szerelem, szomorúság, kétely és érzelmi vihar.


Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk
A kis Nemecsek neve szerintem mindenkinek ismerős. Ha nem tapasztalnám saját magamon, biztosan nem hinném el, hogy létezik olyan könyv, amit több tízszer is el lehet úgy olvasni, hogy az ember zokog a végén… De lehet! Ezen lehet! Fantasztikus mű, életem legjobb kötelező olvasmánya!


N. H. Kleinbaum: Holt Költők Társasága
Azon ritka esetek egyike, mikor előbb készült el a film, mint a regény, így nem a filmnek alapja a könyv, hanem az írott változat jött létre a mozi után. Sok újdonságot nem nyújt a filmhez képest, de aki szeret olvasni és úgy imádja ezt a történetet, ahogy én, annak nagyon ajánlom. Ha valaki nem ismerné: a sztori egy irodalomtanárról szól, aki egy túlzottan hagyománytisztelő iskolába kerül tanítani. Abba az iskolába, ahol régen ő is tanult. A sok begyöpösödött tanár nem nézi jó szemmel a különc pedagógiai módszereit, pedig ő teszi azt egyedül, ami egy pedagógusnak az igazi feladata: tisztességre, szenvedélyre, gondolkodásra, érzelmekre, egyszóval az ÉLETre nevel.


Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai
Napjaink egyik legsikeresebb, történeteivel női szíveket megdobogtató írójának talán legismertebb műve. Csodálatos történet a társadalmi rétegekről, a szülői ráhatásról, a küzdelemről, a mindent elsöprő érzelmek megéléséről és az időskori határtalan szerelemről. A két idősík szépen különválik, nem zavaró a váltakozás. Ahogy a legutóbbi Sparks-filmnél is említettem, még az esküvői meghívónkra választott idézet is innen származik. („Nem lesz könnyű, iszonyú nehéz lesz. Minden nap meg kell küzdenünk, de én erre vágyom, mert akarlak téged mindenestül, örökre, együtt, minden nap.”)


Robert Merle: Majomábécé
A regény érdekes tudományos témát boncolgat: meg lehet-e tanítani egy majmot emberek módjára kommunikálni? Lehet-e családtagként kezelni egy állatot? Nem veszélyes-e, ha elhitetjük egy csimpánzzal, hogy ő a gyermekünk és gyermekeink testvére? A történet fiktív, de könnyen el tudom képzelni, hogy egyszer valóra válik. Állatokat szerető embereknek kötelező olvasmány! :)


Szabó Magda: Abigél
Bátran ki merem jelenteni, hogy a top 10 magyar regény közt minden nő listáján szerepel. Igazi lányregény szerelemről, barátságról, bizalomról, szeretetről és a kamaszkori útkeresésről. A fantasztikus pedagógus szerepe itt is megjelenik. Ikonikus mű, minden nőnek ajánlom 13 és 113 éves kor között.

Nektek milyen regények szerepelnének a 10-es listán? Olvastátok már ezek közül valamelyiket? :)

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)