Nagyon rég abbamaradt a 10 leg…
rovatom, pedig nagyon szerettem ezeket összegyűjteni és leírni. Igazából az
okát is tudom: az illusztráció. Ugyanis pár hónap kezdeti blogolás után kezdtem
ráébredni arra, hogy egy fokkal komolyabb ez az egész, mint ahogyan én azt az
elején gondoltam. Nem voltam elégedett a Google barátunk által feldobott
képekkel, hiszen vagy teletettem volna linkekkel az egész bejegyzést, hogy
jogtisztán hivatkozzak, vagy saját képeket kellett volna használnom, ami
viszont pl. a színészeknél megoldhatatlan lett volna. Próbálkoztam Paintben
alkotni is, így született pl. a sütis poszt, amivel nincs is nagy bajom, de
azért nem az igazi. Lényeg a lényeg, a rovat ezennel
visszatér, és bár a korábbiakba nem szeretnék nagyon belenyúlni, mostantól
saját képekkel lesznek gazdagítva. :) A hosszúra nyúlt bevezető után pedig
jöjjön a témára hangoló mondat. Ha rendeltetek már online bármit is, amit akár
futár, akár postás, akár bárki visz ki nektek, tudni fogjátok, miről beszélek!
:)
1. Korán kell kelni. Mivel a futárok
általában 8-tól délutánig szállítanak, 8-kor már készen kell lenni arra, hogy
kimenjünk a csomagunkért a lakásból, tehát fel kell öltözni, meg kell
fésülködni, fogat sem árt mosni és enni is kéne valamennyit, hogy ne essünk
össze a lépcsőházban.
2. Nem állunk neki főzni. Bár egy
sok ideig készülő pörköltöt vagy sütőben sült bármit ott lehet hagyni arra a 3
percre, amíg kiszaladunk a cuccért, azért egy épp felforrni készülő rizst, vagy
rántott sajtot kevésbé tud/mer otthagyni az ember. Levenni a tűzről pedig
szintén rossz, hiszen a rizs közepe sosem fog megpuhulni, a rántott dolgokat
meg inkább el sem képzelem, hogy milyenek lennének a sütés megszakításával… :D
3. Szintén a konyha témaköre: előkészíteni sem merjük a
dolgokat. Jobb esetben csak krumplit pucolunk a csengetéskor, amit viszonylag
könnyen, végső esetben akár a nadrágunkba is bele tudunk törölni, de ha éppen
egy csirkemell felaprításának, vagy a lángostészta dagasztásának közepén
tartunk, kicsit neccesebb a dolog…

5. Nem merünk kimenni a mosdóba.
Egészen addig, amíg konkrétan arra a pontra érkezünk, hogy vagy pisilünk, vagy
mosunk, húzzuk-halogatjuk a wc-re menést, hiszen előttünk lebeg a kép, amikor a
legrosszabb pillanatban csörren meg a kaputelefon... És itt még a pisilés a
jobbik eset. :D
6. Nem tudunk kimenni a lakásból.
Végre ideért, felcsengetett, esetleg még azt is felajánlotta, hogy felmegy az
emeletünkre, tudjuk, hogy minél gyorsabban ki kell libbenünk hozzá és mégsem
tudunk. Mert nem találjuk a kulcsunkat, mert az újonnan beszerelt ajtó
beszorult és hiába rángatjuk, nem nyílik ki, vagy mert épp jön a szomszéd néni
a folyosón, akit nem lehet leépíteni és hiába mondjuk, hogy várnak ránk lent, fel sem fogja, hogy egy
sietésben lévő idegen várakozik, nem pedig valaki „lényegtelen”, ráérős rokon
vagy barát.
7. Utánvétes átvételt választottunk
és nincs nálunk készpénz. Jó esetben találunk elegendő összeget a
pénztárcánkban, esetleg másra félretéve, ahonnan ki tudjuk kapni hirtelen
gyorssegélyként. Rosszabb esetben nincsen semmi eldugott muníció, így muszáj
elmenni otthonról a legközelebbi ATM-ig. És mit találunk otthon, mire
visszaérünk a loholva, fullasztó gyorsasággal megtett útból? Hát persze, hogy
értesítőt az újraszállítás dátumával… :D
8. Nem lehet zenét hallgatni,
tv-zni, sorozatozni. Illetve lehet, de nem érdemes, ugyanis akármilyen visító,
idegőrlő hangja is van a kaputelefonnak, mindig benne van az ember fejében,
hogy éppen akkor kezd el merülni az elem/romlani a vétel, nem is tudom,
hogyan működnek ezek a csengők, de a lényeg, hogy lehalkulni a visítás,
ezáltal a zenén keresztül már nem fogjuk meghallani a csengetést.
9. Nem merünk telefonálni. Vannak
ugyanis futárok, akiket abszolút irritál a kaputelefonnál állás és várakozás
témaköre, így inkább két sarokkal odébb tartva rácsörögnek az emberre, hogy
szóljanak: 2 percen belül jól tesszük, hogyha a kapuban állunk topogva. Ha
mégsem érünk le, megvető pillantásokkal tudatja: ennyi erővel a kaputelefont is
választhatta volna.
10. Kajarendelésnél nincs valami,
amire számítunk. Egyéb webshopok nagyon pontosan működnek, ha valami nincs
raktáron, értesítenek, hogy kérünk-e helyette mást, vagy hagyjuk a dolgot. Ha
hagyjuk, akkor megkapjuk az új árat, amivel számolni kell. De az éttermek
webshopjai nem szólnak előre, csak az eggyel kevesebb doboz láttán feltett
kérdésre közlik, hogy a Marlenka már elfogyott, esetleg sose volt, csak a
honlapon van valamiért feltüntetve. Emiatt változik az összeg is, amit jó
esetben Forintban számoltunk ki és csak a borravalót kell újragondolni,
rosszabb esetben pontosan ugyanannyi Erzsébet utalvánnyal toporgunk az ajtóban,
amiből nem tud visszaadni, ergo lehet visszarohanni a lakásba és reménykedni,
hogy van nálunk annyi kp. amiből megoldható a fizetés. Persze akármennyire
sietünk, a megvető pillantást megkapjuk a várakozás miatt.
+1 Blogger/vlogger probléma:
reggel felkelünk, eltervezzük, hogy amint megjön a dobozkánk, szépen
befotózzuk/felvesszük a videót róla, délután megszerkesztjük a posztot/videót,
este fel is töltjük. Igen ám, de amikor tél van és 3 körül már sötétedni kezd,
sőt, már 1 körül sem az igaziak a fények, a futárt meg hiába várjuk, mert az
ország másik feléből jön és 238 helyen megáll, mire ideér, ergo tök sötétben
kapjuk meg a csomagot... na akkor nem őszinte a mosoly.
Szerintetek mi a legidegörlőbb csomagot várva? :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)