A 10 legjobb dolog abban, ha influenzás vagy



Betegnek lenni nem jó. Viszont ahogy szerintem mindennek, úgy ennek is megvan a jó oldala, csak észre kell venni. 





1. egészségesebb táplálkozás. A betegség elején, amikor még láz és fej- illetve végtagfájdalom is társul a nátha tüneteihez, a legtöbb embernek nincs étvágya. Ez persze nem feltétlenül pozitív dolog, viszont annyiban mindenképp, hogy ha ilyenkor eszünk valamit, tuti egészségesebb dolgokat nyomunk le a torkunkon. Én legalábbis ilyenkor sokkal inkább kívánok egy tál gyümölcsöt, mint egy adag pörköltet vagy hamburgert. Ugyanígy, az étvágytalanság miatt kiesik minden rágcsálnivaló, legyen szó sósról és édesről egyaránt.


2. fogyás. Szorosan összefügg az előző ponttal, mégis kicsit külön kategória a súlyvesztés. Nyilván ez csak annak jó, akinek van miből, de én még sosem voltam úgy beteg, hogy ne lettem volna utána pár kilóval könnyebb. Akkor is, ha egy sima nátháról van szó.


3. szebb bőr. Bár én nem sminkelek minden nap itthon, így kevésbé érzékelem mostanában ennek a pozitív hatását, de aki minden nap sminkel munkába, vagy suliba, annak igencsak fel tud lélegezni a bőre egy-egy itthon töltött hét után. Persze az orr és a száj környéke csúnyább lesz az átlagosnál, de az arcunk többi része biztosan meghálálja a sminkmentes napokat.


Kép forrása: ITT


4. sorozatok. Persze kinek, mi, lehetne itt regény is, vagy film, a lényeg az, hogy az első pár napban, amikor tényleg a lázcsillapító és az „elég lesz-e a zsepi” az összes létező témánk, akkor tök jó kikapcsolódni a kedvenc elfoglaltságunkkal. Számomra ez a sorozat, de régebben tartottam hatalmas filmmaratonokat és olvasó napokat is.


5. alvás. Szintén főleg a hagyományos módon dolgozó vagy tanuló embereket érinti, de én pl mindig imádtam, hogy végre kialhattam magam ilyenkor. Se suliból, se hagyományos munkából nem nagyon lehet késni, a korai lefekvés pedig nem mindenkinek opció (pl én akármilyen hulla vagyok, nem tudok éjfél előtt elaludni). Szóval a hozzám hasonló alvászavarosok is istenien ki tudják magukat pihenni a betegség alatt.


6. ágybakaja. Ha olyan tündéri párja van valakinek, mint nekem, akkor ez nem újdonság, mert nálunk pl nagyon ritka az olyan hétvége, amikor nem kapok legalább az egyik nap ágyba reggelit. Viszont akik kevésbé mázlisták, azok is kiélvezhetik ilyenkor a gondoskodást. Legalábbis remélem, hogy így van, mert őszintén: borzasztó szívtelen az a társ, aki nem kényezteti el a másikat betegség idején.


7. kólamegvonás. Oké, ez csak kóla függőkre érvényes, de a betegség az egyetlen helyzet, amikor nem kívánom a kólát. Tök jó jelzés is egyébként, mert amikor elkezd hiányozni, akkor mindig tudom, hogy közeledik a vége a szenvedésnek. :D


8. szelektálás. Biztosan mindenkinek vannak olyan termékei, amiket használ(gat), de nem igazán kedvel, csak valamiért nem akar tőle megválni. Nekem többnyire ajakápolókkal van ez, sosincs szívem kidobni őket, akkor sem, ha tudom, hogy irritál a szaga, és nem is ér túl sokat. Az influenza során kiszáradt ajkakat azonban bármi rendbeteszi, mert minden jól esik, viszont az indokunkat is megkapjuk, hogy kivágjuk a terméket hamarosan. Vagy csak én nem használom tovább az összefertőzött termékeimet?


Kép forrása: ITT


9. idő. Az első pár napban, amíg a láz határozza meg a létezésünket, nyilván nem nagyon tudunk a dolgainkra koncentrálni, viszont ha már a hőmérsékletünk normális, csak szédelgünk/köhögünk/folyik az orrunk, akkor simán meg lehet csinálni régóta halogatott dolgokat. Hogy ez éppen egy fényképalbum összeállítása, egy régóta eltervezett poszt megírása, vagy valamilyen nyugisabb DIY projekt, az a mi dolgunk, a lényeg az, hogy időnk, mint a tenger.


10. szerelem. Ez megint függ attól, hogy van-e a párunk, de ha van, akkor szerintem csodás érzés mellette betegnek lenni (is). Nincs az a köhögőroham vagy hányinger, amin ne segítene egy kedves simogatás, vagy ölelés, vagy néhány szerelmes szó. Persze ezek a hétköznapokban is megvannak egy jól működő kapcsolatban, de én imádom, hogy ilyenkor extrán szeretve vagyok. Ráadásul semmi sem jobb érzés, mint amikor taknyosan, izzadtan, kócosan és nyögdécselve is úgy néz rám, hogy a leggyönyörűbbnek érzem magam a világon. :)


Szerintetek mi a legjobb a betegségben?

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)