Málnatorta egyszerűen és bonyolultabban



Július 4-én ünneplem a névnapom, ez alkalomból pedig általában valamilyen sütit is szoktam készíteni itthonra. Nem terveztem előre, konkrétan előző este 11 körül ugrott be, hogy egyáltalán mi lesz másnap… Valahogy a korral veszítenek a fontosságukból ezek az ünnepek. No de most még nem kesergek a korom miatt, (azt majd augusztusban :D) helyette viszont sokatok kérésének eleget téve megosztom veletek a mini torta elkészítésének módját.





Mint minden ilyen jellegű sütit, ezt is a tészta megsütésével kezdtem. Azt a receptet használtam, amit mindig is, bármilyen sütihez vagy muffinhoz.

A hozzávalók:


  • 2 bögre liszt
  • fél bögre cukor 
  • 1 tk. sütőpor 
  • 1 csipet só
  • 1 bögre tej
  • 1/3 bögre olaj
  • 2 tojás
  • 1 ek vaníliaaroma


Mivel kakaós piskótát szerettem volna, egy picit kevesebb lisztet használtam, és 3-4 ek. cukrozatlan kakaóporral helyettesítettem. Ez a massza nagyon gyorsan összeáll, ezért is szeretem annyira. Elsőként a száraz összetevőket szoktam elkeverni, majd a nedves dolgokat is beleöntöm a porba és habverővel elkeverem. Mikor nagyjából csomómentes, mehet a formába.





Tortát szerettem volna, így az elkevert masszát egy kisebb méretű, sütőpapírral kibélelt kapcsos formába öntöttem. Ehhez a mérethez én csak fél adag tésztát készítettem, normál méretű formához a fenti mennyiségeket kell használni. Közepes lángon kb 20 perc alatt megsül, mindig tűpróbával ellenőrzöm.

Amíg sült a tészta, a krémnek álltam neki. Így éjszaka lusta voltam, emiatt egy Dr Oetker-es málnás pohárkrémet vertem fel tejjel, de normál esetben főzött krémmel dolgoztam volna. Erre is szuperül bevált receptem van:


Egyenlő arányú tojássárgájából(db), tejből(dl) és cukorból(ek) tevődik össze a krém. A tejet a cukorral fel szoktam tenni egy lábasban főni, majd miután felforrt, apránként adagolom a tojáshoz. Nem nehéz elkészíteni, de nagyon fürgének és óvatosnak kell lenni az elején, nehogy rántotta legyen a tojásból, ahogy beletesszük a forró tejes-cukros keveréket. Ha elkeveredett a tojás a tejjel, visszateszem a tűzre és a megfelelő állag eléréséig főzöm és kevergetem. Az ízesítés bármi lehet. Ha vaníliásat szeretnék, megy bele egy kis aroma, ha csokisat, akkor pár kocka étcsoki, ha gyümölcsöset, azt darabolom bele, de kevertem már bele lekvárt és kávét is.






A megsült tésztát vízszintesen ketté vágtam, a krém felét a rétegek közé, a másik felét pedig a tetejére kentem. Nem volt kedvem tejszínhabot verni, így zselével fixáltam a tetejére pakolt málnaszemeket. Ehhez a Dr Oetker Express tortazseléjét hívtam segítségül. Ez a legegyszerűbb, mert ezt nem kell főzni, csak a forró vízben elkeverem a port és mehet is a sütire.

Pár óra hűtőben való pihi után szeletelhető is volt a torta, és isteni finom volt. :)


Ha kipróbáljátok és lefényképezitek, jelöljetek be Instagramon vagy küldjétek el a fotót! :)
 

Örökkékékazég

2 megjegyzés:

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)