Forralt bor



Írtam már többször, és még biztosan fogom is, hogy a kedvenc évszakom a tél. Nagyon rosszul viselem a meleget és – ha hülyén is hangzik – sokkal inkább szeretek fázni, mint azt érezni, hogy melegem van. Ehhez a tél-szeretetemhez szorosan hozzáfűződik az adventi időszak, a készülődés és várakozás szeretete. Advent pedig nincsen karácsonyi vásárok nélkül, ami nincsen forralt bor nélkül… Ez az ital igazán jól tud esni a hidegben ugyanúgy, mint otthon, egy fárasztó nap után a kanapén elszürcsölve.






Ha van kedvetek elkészíteni az én verziómat, szükségetek lesz:

  • édes vagy félédes fehérborra (nyilván vörösből is lehet, de én a fehéret preferálom)
  • kevés cukorra
  • fűszerekre


Kezdésnek a lábasba teszünk néhány evőkanál cukrot (a bor mennyiségétől és ízléstől is függ, mennyit. Én 2-3 deci borhoz 3-4 evőkanállal szoktam használni). Egy csepp vizet is beleteszünk, hogy ne égjen oda azonnal. Karamellizáljuk a cukrot, vigyázva, nehogy odakapjon. Ha már barna és folyós masszát látunk a lábasban, tűzről levéve, nagyon óvatosan beleöntünk néhány cseppet a borból. Ez nagyon fog sisteregni, úgyhogy óvatosan kell önteni a bort. Ha már nem olyan durva a reakció, mehet bele a többi bor is, majd nagyjából ugyanannyi vízzel, mint amennyi a bor volt, felhigítjuk. Előfordulhat, hogy a karamell visszakristályosodik és leragad az edény aljára. Nem kell megijedni, ha ezt tapasztaljuk, mert ahogy melegszik az ital és kevergetjük, újra fel fog olvadni a cukor. A bor és a víz után jöhetnek a fűszerek. Ez teljesen random, lehet csak fahéj, vagy szegfűszeg is, mehet bele vanília, gyömbér, citrusok, akár valamilyen bolti forralt bor fűszerkeverék is.

S.k. forralt bor fűszerkeverék - fahéj, szegfűszeg, vaníliás cukor és citromhéj

Én a saját házi keverékemből szoktam szórni bele. Ez tartalmaz szegfűszeget, vaníliás cukrot, fahéj darabkákat, szárított, reszelt citromhéjat és őrölt fahéjat is. Ha van itthon, egy egész narancsot is bele szoktam karikázni a folyadékba és azzal együtt főzöm az italt. Hivatalosan forrásig kell hevíteni, de ha nem az alkohol, hanem az íz kedvéért isszuk, akkor nyugodtan lehet forralni néhány percig, hogy ne legyen olyan erős. Én jobban szeretem enyhébben, így pár percig szoktam hagyni rotyogni.


Ha kész van, elzárom, és egy merőkanál segítségével, szűrőn keresztül bögrékbe szedem. Ha van benne narancs, 1-1 karikát is teszek a bögrékbe díszítésként.


Ti szoktatok otthon forralt bort készíteni? Van valami speckó receptetek, amit megosztanátok velem? Kíváncsian várom a beszámolókat! :)

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)