Sült csirkeszárny színes kaliforniai paprikával és lilahagymával

Nyami!
Mit lehet kihozni egy kis csirkeszárnyból, kaliforniai paprikából és lilahagymából némi fűszer, olaj és egy sütő segítségével? Finom, laktató, szemet és ízlelőbimbókat gyönyörködtető vacsorát!












 Hozzávalók:

  • 1 kg csirkeszárny
  • 2 nagy kaliforniai paprika (szeretem a színeket a konyhában, ezért én egy sárgát és egy pirosat választottam, de természetesen lehet ugyanolyan színű is a 2 paprika)
  • 2 közepes fej lilahagyma (ez lehet vöröshagyma is, de szerintem ehhez a recepthez jobban illik a lilahagyma édeskés íze)
  • fél dl olaj
  • kicsi víz
  • fűszerek ízlés szerint
Elkészítés:

A csirkeszárnyakat a 2 ízület mentén elvagdosom, a 2 nagyobb részét tálba gyűjtöm, a kicsik nekem most annyira használhatatlanok voltak, hogy a kukában landoltak, de ha kövérebb madarak szárnyaihoz sikerül hozzájutnunk, finom levest főzhetünk belőlük. Mikor ezzel végeztem, ráöntöttem nagyjából fél dl étolajat, megszórtam Vegetával, majorannával, borssal és a kedvenc Lidl-ös sült csirke fűszersómmal.

Csirkeszárnyak pácban, még a zöldségek nélkül
 Itt leszögezném, tudom, hogy sokan nem szeretik ezeket a fűszerkeverékeket, mint a vegeta, leveskocka és a speckó ételekhez kifejlesztett változatokat (pl. sült csirke, sült oldalas, sült krumpli, stb.). Én úgy gondolom, semmivel nem lesz kevesebb az az étel, amibe ilyen keverékek is kerülnek. Ugyanúgy én csinálom, én is ízesítem, mert nem csak azt teszem bele, hanem sok-sok fűszert, és mellette azt IS.  Tudok ezek nélkül is finoman ízesíteni, de ha egyszer ízlik, miért ne használjam? Ráadásul vannak ezekben olyan fűszerek is, amiket önmagukban nem vennék meg, feleslegesnek érezném, így viszont új ízekkel is találkozunk. Természetesen nem ebből áll a pörköltszaftom, sem a milánóim, de még a sajtlevest sem porból főzöm! :) Azonban csirkehúsos leveskocka, vegeta és 1-2 sülthöz való fűszersó mindig megtalálható a konyhában.

Visszatérve a recepthez: a csirkét elkeverem a fűszerekkel és az olajjal, majd nekiállok a paprikának és a hagymának. Utóbbit egyszerűen megpucolom, félbevágom, majd vékony szeleteket vágok belőle, így szép, egyenletes csíkokat kapok. A paprikákat alaposan megmosom, kicsumázom, kimagozom és a hagymához hasonló méretű csíkokra vágom. És nagyon meglepődök, ha ez történik:

Ki lakik a piros paprikában? Egy kicsi zöld paprika! :) :)
A hagymát és a 3 (!! :) ) színű paprikát is beleszórom a tálba és alaposan összekeverem a csirkével. Veszek egy jénait, amibe beleborítom a csirkés-paprikás keveréket, majd felöntöm nagyjából fél dl vízzel. Elkeverem, lefedem alufóliával és beteszem a sütőbe, közepes fokozaton sülni. Amikor kifehéredett a hús és összeesett a paprika és a hagyma (kb 30-40 perc), leveszem az alufóliát, alaposan átmozgatom a húst, majd visszateszem pirulni 20-25 percre.



 Rizzsel az igazi, de mivel szaftos marad, tarhonyával vagy krumplipürével is el tudom képzelni.



Örökkékékazég

2 megjegyzés:

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)